wtorek, 25 sierpnia 2015

Jak okiełznać tłustą skórę+rozdanie

Przypominam o rozdaniu. Odnośnik po prawej stronie.

Ze swoją tłustą i zaskórnikową skórą borykam się w sumie od czasów dojrzewania, czyli kilkanaście lat. O ile jakieś mocne problemy trądzikowe mnie ominęły to niestety nadal pomimo ponad trzydziestki na karku męczą mnie wypryski i zaskórniki. Powoli odnajduję ideał pielęgnacji dla siebie, ale łatwo nie jest. Opiszę jak wygląda moja pielęgnacja obecnie, czego używam i co mogę polecić.

1.Po pierwsze dobre oczyszczenie skóry. Przez jakiś czas stosowałam OCM i super się u mnie sprawdzało, ale obecnie mam trochę mniej czasu więc stawiam na żele do mycia twarzy. Obecnie jest to rumiankowy żel firmy Sylveco i jestem z niego super zadowolona, chociaż zapaszek ma dość specyficzny. Jeśli się maluję to przed umyciem twarzy żelem używam najpierw micela, zielonego albo różowego firmy Tołpa.
2. Kolejny etap oczyszczania to peeling i to robiony dwa razy dziennie zgodnie z metodą Lancera dla skóry tłustej. Dla niektórych tak częste peelingowanie skóry może być za mocne, ale u mnie sprawdza się idealnie. Najchętniej korzystam z peelingu oczyszczającego Sylveco, a obecnie używam peelingu Orientany i bardzo mi on odpowiada. Jedyna sytuacja kiedy rezygnuję z peelingu to wtedy, gdy mam jakieś większe wypryski, co szczęśliwie zdarza się bardzo rzadko.
3.Następnie używam toniku do twarzy. Od pewnego czasu jest to niezmiennie Theo Marvee, ale bardzo lubię też toniki z firmy Bielenda, seria zielona.
4. Od pewnego czasu prym u mnie wiedzie olejek z kurkumą i drzewem sandałowym firmy Orientana. Na wieczór kładę go trochę więcej, a rano dosłownie odrobinę i przykładam bibułkę, żeby skóra się nie świeciła. Na jakiś czas olejek zmienię, bo zauważyłam, że produkty naturalne najlepiej u mnie działają stosowane z przerwami, dlatego zawsze mam 2-3 rodzaje olejków czy kremów.
5.Jeśli do olejku dołączam krem na dzień jest to krem matujący Effaclar Mat, a noc kurkuma i drzewo sandałowe od Orientany.
6. Poza tym dwa razy w tygodniu robię sobie rytuał maseczkowy, najpierw maska oczyszczająca, a potem nawilżająca. Obecnie do oczyszczania używam maseczki od Mineralnej Kasi, a potem stosuję algi, bo te najlepiej nawilżają moją skórę.
7.Ostrożne wprowadzanie nowych produktów do pielęgnacji.

Tyle jeśli chodzi o samą pielęgnację i kosmetyki. Jest jeszcze parę takich dość uniwersalnych rad jak sobie pomóc w przypadku tłuste skóry.

1.Unikanie zbyt ciepłej wody do mycia twarzy.
2.Naturalne żywienie się. Mnie najbardziej pomogło odstawienie zbóż, ale każdy reaguje inaczej.
3.Częsta wymiana poszwy na poduszkę.
4.Mycie twarzy po umyciu włosów i zmyciu odżywki.Dzięki temu resztki środków do włosów nie pozapychają porów skóry.
5.Picie dłużej ilości wody.
6.Używanie wody termalnej lub mgiełek nawilżających. Mnie to bardzo pomaga. Od kiedy zaczęłam tak robić skóra świeci mi się znacznie mniej.

Każdy musi znaleźć swój sposób na tłustą skórę, bo ma też ona wiele podtypów. U mnie sprawdzają się wymienione wcześniej sposoby i polecam je wypróbować jeśli ktoś ma podobne problemy skórne.

A czy ktoś ma jakieś inne sprawdzone sposoby?

9 komentarzy:

  1. Teraz już wiem jak mogę poradzić sobie z taką skórą :) Naprawdę ciekawy blog. :)
    Pozdrawiam Julia :)
    http://life-written-by-julia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mydło siarkowe też bardzo pomaga, ale trzeba pamiętać o odpowiednim nawilżeniu, bo lubi wysuszać :)


    Zapraszam też do mnie, zawsze się odwdzięczam :)
    http://eye-shadoow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uff... Dobrze, że natknęłam się na ten post! Teraz już wiem jak sobie poradzić z przetłuszczoną skórą! Dziękuję! :)

    Pokliksz w KLIKI? Bardzo zależy mi na utrzymaniu współpracy: http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/2015/08/wspopraca-z-dresslink.html
    PS. Zapraszam na konkurs: http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/2015/08/mini-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam mieszaną cerę i z nią też jest truudno :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam tłustą, a właściwie mieszaną, cerę i nieźle się muszę nagimnastykować, żeby utrzymać ją w dobrym stanie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie, że okiełznalas swoją pielęgnację ;) ja za niedługo sama planuje podobny wpis ale muszę jeszcze poczekać i sprawdzić czy moja metoda jest skuteczna na dłuższą metę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny wpis :)
    ____________________
    http://swiatproduktow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tłustej akurat nie mam :). Moja jest mało kapryśna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobnego posta niedługo napiszę, mam już połowę :) Też mam taką skórę mimo trzydziestki na karku ;) Dodałabym jeszcze oddzielny ręcznik do twarzy i częste mycie pędzli, gąbeczek do makijażu :)

    OdpowiedzUsuń