środa, 4 marca 2015

Rodzaje podkładów-krótki opis i zastosowanie oraz przypomnienie o rozdaniu

Zacznę od przypomnienia o rozdaniu z okazji Dnia Kobiet (ROZDANIE). Już niewiele osób brakuje do powiększenia puli nagród. Jak będzie Was 100 to dorzucę coś jeszcze :-)



Pewnie wielokrotnie idąc do drogerii w celu kupna podkładu zastanawiacie się jaki kosmetyk wybrać. Zewsząd reklamowane są najlepsze specyfiki we fluidach, musach, kompaktach. Ciężko coś z nich wybrać, bo mimo wszystko najczęściej skupiamy się na kolorze i na poziomie krycia. Warto wiedzieć, że forma w jakiej jest kosmetyk też dość często ma znaczenie. Sama ciągle testuję coraz to nowe podkłady i powoli zauważam, że pewne formuły po prostu nie dogadują się kompletnie z moją cerą, niezależnie od marki produktu.

A teraz krótko jakie mamy typy podkładów i dla kogo są one najlepsze:

  1. Tradycyjne fluidy, czyli podkłady o mniej lub bardziej płynnej konsystencji. Najpowszechniejsze na rynku i posiadające też najwięcej podtypów, jak na przykład rozświetlający, matujący, nawilżający. Poziom krycia od słabego do mocnego. Mocniej kryją podkłady o bardziej gęstej formie, jak na przykład Revlon Colorstay. Ten typ podkładu nadaje się praktycznie do każdego typu cery, trzeba sobie tylko dobrze dobrać podtyp :-).
  2. Podkłady w kremie są dużo gęściejsze od fluidów. Przykładem może być Max Factor Whipped Creme. Podkłady w kremie mają średnie lub mocne krycie. Najlepiej sprawdzają się przy cerze suchej, ale bywają takie, które z tłustą skórą też się znakomicie dogadują.
  3. Podkłady w piance to z reguły podkłady z atomizerem, który pod ciśnieniem tworzy piankę. Podkłady raczej lekkim kryciu, nadają się do cery bezproblemowej.
  4. Podkłady w musie mają najczęściej formułę matującą. Są w postaci dość gęstego, często suchego w dotyku musu. Ja już sprawdziłam, że najlepiej nakłada się je pędzlem typu flat-top. Polecane do tłustej i raczej bezzmarszczkowej skóry, bo mogą wysuszać. Krycie lekkie do mocnego, zależy od sposobu nakładania.
  5. Podkłady kompaktowe, często wykorzystywane jako 2w1, czyli podkład i puder. Wyglądają jak klasyczny puder prasowany i tak mogą być też stosowane, bądź z użycie zwilżonej gąbeczki jako podkład. Dobre dla tłustych i problemowych cer. Krycie raczej mocne.
  6. Podkłady mineralne, czyli takie w formie przypominającej puder sypki. Aplikowane zawsze pędzlem typu flat-top, polecane do skór tłustych i problemowych. Krycie lekkie do mocnego. Mam kilka testerów tego typu podkładów firmy Amilie i zbieram się, żeby je wypróbować. Na pewno pojawi się recenzja :-)
Mam nadzieję, że ta krótka notka będzie dla niektórych podpowiedzią jaką formę podkładu wybrać. Juz wkrótce więcej tego rodzaju wpisów, bo nie można tylko pisać o paletach cieni (choć je uwielbiam).

4 komentarze:

  1. Ja używam podkładu mineralnego annabell minerals, bardzo go lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytając ten tekst przypomniał mi się mój referat na zajęcia z wizażu ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawią mnie podkłady w piance :D

    OdpowiedzUsuń
  4. też z mineralnych polecam annabelle minerals :) niestety dla mnie za ciemne..

    OdpowiedzUsuń